Пенсійна реформа в Україні 2015

Пенсійна реформа в Україні 2015

Пенсійна реформа в Україні 2015

Share to Google Plus
Share to LiveJournal
Комментариев нет 9,044 просмотров

Зміст:

Пенсійна система в нашій країні вже давно себе зжила, тому влада пропонує змінити її, поліпшити і зробити більш досконалою і простою.

Пенсійна система, що працює в даний момент, «зайнята» тим, що в її скарбницю збираються всі пенсійні податки з працюючих громадян, які в подальшому розподіляються всім пенсіонерам. На превеликий жаль, такий тип забезпечення пенсіонерів прожитковими засобами, не може в повній мірі надати потрібну суму на поточні потреби.

Детальніше про сутність проблематики пенсійного забезпечення України дивіться у відео:

Якщо розглядати доходи і витрати нашого Пенсійного фонду, то при прибутковості 170 млрд. грн., видаткова частина, становить близько 250 млрд. грн. Дефіцит пенсійного фонду перекриває державний бюджет.

Сучасна тенденція у нашій країні така, що ставлення до пенсіонерів постійно погіршується і, на жаль, говорити про справедливий розподіл грошових коштів між пенсіонерами вже не доводиться. Мінімальний розмір пенсії в Україні в 2015 році складає всього 949 гривень і говорити про те, що на ці гроші можна прожити цілий місяць, навіть не варто, особливо, при нинішніх цінах на продукти харчування та оплату комунальних послуг. Тому були внесені деякі зміни в законопроекти, які змінюють основні принципи функціонування Пенсійного фонду. Але в даному випадку можуть допомогти, не «деякі зміни», а докорінна перебудова всієї пенсійної системи в корені, і тільки тоді можна буде отримувати позитивні результати і забезпечити пенсіонерів гідними пенсіями.

Які зміни повинні відбутися

Найголовніший момент – це введення трикомпонентної накопичувальної системи. Іншими словами, до працюючої зараз солідарної системи пенсійного забезпечення додадуть ще два рівня: добровільна накопичувальна система та персональні пенсійні рахунки, на які будуть надходити відсотки від заробітної плати робітників.

Важливо знати : з 1 січня 2017 року, всі особи, молодші за 35 років, в обов'язковому порядку будуть складати 2 % від розміру своєї заробітної плати на персональних пенсійних рахунках. За прогнозами, вже до 2022 року, розмір відрахувань досягне 7 %, щороку збільшуючись на 1 %.
Щодо осіб віком від 35 до 55 років, їм буде запропоновано самим визначитися, чи будуть вони отримувати звичайні виплати або ж почнуть перераховувати від заробітної плати 2% на особистий накопичувальний рахунок.

Поряд з цими змінами, запропоновано створення професійної пенсійної системи, яка буде діяти в рамках накопичувальної системи. Представники тих професій, які за віком раніше йдуть на пенсію, також будуть включені до цієї системи накопичення, але доплачувати відсутні кошти, за них буде сама держава.
Паралельно з цим, влада хоче поліпшити роботу солідарної складової і зайнятися ліквідацією всіх тих недоліків, які негативно впливають на нинішню пенсійну систему і розподіл пенсій між громадянами. Для цього сьогодні були прийняті рішення про те, що спеціальні пенсії будуть закриті і для тих пенсіонерів, які продовжують свою робочу діяльність, розмір пенсії, також зменшиться.

Пенсійна реформа 2015

З 1 січня 2016 року будуть також виведені з застосування спеціальні пенсії для чиновників різного рівня і різних робочих сфер: депутатів, суддів, прокурорів і т. д. Відповідно до березневого рішення парламенту, всі ті пенсіонери, які продовжують вести свою робочу діяльність (крім інвалідів I і II груп, інвалідів війни, учасників бойових дій, учасників АТО, та членів сімей військових) і в цей же час, отримують пенсію, розмір яких перевищує 1,5 прожиткових мінімумів для осіб, які втратили здатність працювати (1423.5 гривні), будуть отримувати 85 % своєї пенсії. При цьому пенсійна виплата не може бути менше 1423 гривні. Іншими словами, якщо розмір вашої пенсії становить понад 1423 гривні, а після зменшення до 85 % стала менше, ніж 1423 гривні, то вона все одно буде становити не менше 1423 гривні.

Важливо знати: якщо пенсіонер звільняється з роботи, він буде отримувати пенсію в повному обсязі.

Ця норма закону не буде постійною, а триватиме лише до 1 січня 2016 року.

Судді, прокурори і депутати, які є пенсіонерами, але продовжують працювати, взагалі не будуть отримувати пенсію до тих пір, поки не підуть з місця роботи. Коли вони вийдуть на пенсію, то вона буде їм виплачуватися в повному обсязі, що становить 10 мінімальних заробітних плат. Ті пенсіонери, які займаються наукою, працюють на спеціальних посадах, будуть отримувати 85 % пенсії. Такі зміни торкнуться близько 11 тисяч пенсіонерів, у яких спеціальні пенсії.

Передбачається, що поступово почнуть збільшуватися мінімальний стаж і пенсійний вік жінок особливо, це стосується тих жінок, які працюють на шкідливих виробництвах, пільговий вік яких буде складати 50 років.
Жінки, які працюють у галузі металургії, коксопродуктів, вибухових речовин – пенсійний вік становитиме 55 років, також, як і чоловічий пенсійних вік у цих галузях.

Сьогодні пенсії за вислугу років мають працівники соціального забезпечення і системи освіти, охорони здоров'я, але тільки за наявності у них, робочого стажу роботи від 25 до 30 років. Передбачається поступове підвищення на 5 років страхового стажу – до 30 років. Всі інші правила, щодо визначення розміру пенсії за спеціальними стажам, залишаться без зміни.

Важливо знати: необхідно точно визначити, кому необхідна допомога, а хто просто так отримує великі пенсії.

Це говорить про те, що сьогодні в нашій країні, дуже багато «пенсіонерів» які незаслужено отримують величезні пенсії і щоб позбутися такого явища, необхідно провести точне виявлення всіх завищених пенсій.

Що може дати людям пенсійна реформа

Візьмемо для прикладу родину хлопчика, який народився у 1992 році. Батьки – медик і вчитель.
Бабуся і дідусь хлопчика, будуть отримувати свою пенсію так, як і мали, для них нічого не зміниться. Для батьків, які вийдуть на пенсію, приблизно в 2022 році, ця реформа дасть можливість накопичувати свою пенсію за своїм бажанням, протягом 5 років, вираховувати відсотки зі своєї заробітної плати.

Найбільше «пощастить» самому хлопчику, якому в 2017 році виповниться 25 років Припустимо, що він влаштувався на роботу і розмір його заробітної плати, становить 5 000 гривень. Відраховувати в цьому випадку, він буде 2 %, а потім 7 % (кожен рік розмір відрахувань збільшується на 1 %).
Його робочий стаж буде становити мінімум 30 років і за цей період, сума на його накопичувальному рахунку, буде значною. Якщо хлопець після виходу на пенсію проживе ще 13 років, то кожен місяць, він буде отримувати по 2,5 тисячі гривень тільки за обов'язкової накопичувальної системи. У разі його смерті, цими засобами будуть користуватися його родичі.

А якщо до цієї суми додати виплати з добровільної накопичувальної системи (недержавні пенсійні фонди, страхові компанії або банки), то розмір пенсії вийде достатнім для безбідної старості.

Ризики пенсійної реформи

Як і будь-яка інша реформа, пенсійна має і свої ризики.

Пропонована накопичувальна система буде ефективною тільки в тому випадку, якщо національна валюта буде стабільною і надійною, інакше всі вклади будуть знецінені.

Вік осіб до 25 років, які будуть в обов'язковому порядку брати участь у накопичувальній системі, багато хто вважає невиправданим і заявляють, що умови системи, повинні бути однаковими для всіх вікових груп і категорій громадян, щоб не було дискримінації. Якщо у накопичувальній системі будуть приймати участь всі категорії та віку громадян, це знизить навантаження на державний бюджет.

Існує і ризик недобросовісності роботи приватних накопичувальних фондів, оскільки наша фінансова та банківська система, сама далека від досконалості. Для початку необхідно поліпшити і стабілізувати фінансовий ринок, зробити більш ефективною роботу і лише потім, змінювати пенсійну систему.
Але переклад накопичувальної системи в приватні руки, сьогодні є найбільш оптимальним варіантом. У той час, коли пенсійна реформа запрацює в повну силу, наш фінансовий ринок буде звільнений від недобросовісних банкірів і банківських установ, з незаконними обігом грошей.

Пенсійна реформа в Україні

Але разом з цими оптимістичними прогнозами і надіями, щодо нормалізації положенням фінансового ринку, ми прекрасно знаємо про те, наскільки корумпований державний сектор, причому на всіх його рівнях. І в таких умовах, проведення пенсійної реформи, поки не своєчасно і не принесе бажаних результатів.

У будь-якому випадку, від держави вже ніхто не очікує збільшення пенсійних виплат, які забезпечили б безбідну старість. Можна розраховувати лише на самих себе. Якщо вас цікавить, як самостійно можна створити приватну пенсію і не сподіватися на державу, отримаєте консультацію фахівця.

Поделиться в соц. сетях

Share to Google Plus
Share to LiveJournal

Получите доступ Бесплатно к видео курсу сейчас и узнайте:

-Тайные законы денег, которыми пользуются миллионеры;
-Как получать 30-40% годовых с гарантиями как у банка;
-Как сохранить и приумножить деньги в условиях кризиса.

Есть что сказать? Не держите в себе: прокомментируйте:

Комментарии Facebook

Читайте также

  • Depositphotos_100836156_original-e1499698621173

    Як правильно управляти сімейним та власним бюджетом?

    Всі ми вміємо, або вчимося заробляти гроші. Та чи багато з нас вміє чи, принаймі, знає, як ці гроші правильно розподілити? Правила управління особистими фінансами. Є три золоті правила: Заробити Зберегти Примножити Якщо людина не вміє заробити – вона...

    Поделиться в соц. сетях

    Share to Google Plus
    Share to LiveJournal

  • kak_rasschitat_zarplatu_po_okladu

    Яку частину заробітної плати українці «дарують» державі у вигляді податків?

    На жаль, податки в Україні сплачують не тільки бізнесмени і підприємці.  Кожен працюючий українець добровільно-примусово перераховує в бюджет більше половини зароблених грошей! Частину податків сплачуємо особисто ми, частину — наш роботодавець.  І ще немаленький шматок «відкушують» непрямі...

    Поделиться в соц. сетях

    Share to Google Plus
    Share to LiveJournal

Коментувати

Name*

Email

Website