Яким бізнесом, власною справою вигідно займатися?

Яким бізнесом, власною справою вигідно займатися

Яким бізнесом, власною справою вигідно займатися?

Share to Google Plus
Share to LiveJournal
Комментариев нет 59,050 просмотров

Набридло працювати на «папу» — розпочинай свій бізнес, свою власну справу. Читайте або дивіться відео (в кінці посту) інтерв’ю з Олександром Буслером та Русланом Юрків та дізнайтеся:

Яким бізнесом слід займатися в Україні, який бізнес легше для старту?

Давайте виходити з того, що власне для відкриття будь-якої справи потрібен певний стартовий капітал.

По-перше, для того, щоб підтримувати себе деякий час на тому рівні, який був до відкриття власної справи, щоб утримувати сім'ю. По-друге, для того, щоб запустити виробництво (якщо будемо займатися виробництвом), щоб закупити партію продукту (якщо говоримо про реселлінг або дистрибуцію), або ж нам знадобляться якісь попередні маркетингові дослідження (якщо ми хочемо продавати свої послуги), то Тобто нам потрібен буде зворотній зв'язок від ринку, від нашої цільової аудиторії, для того, щоб дізнатися дійсно наше бачення того, що ми хочемо продати, цікаве, корисне для кінцевого споживача.

Говорячи про те, чим займатися в Україну на даний момент, на практиці я бачив багато ситуацій, коли можна було почати з нуля і виробництво, і бізнес з продажу певної продукції, і бізнес з продажу послуг, якщо говоримо про консалтинг, коучинг, як досить специфічні галузі. Що мається на увазі? Я приведу приклад з продажу виробництва.

Людина фактично з нуля, стартовий капітал невеликий все ж необхідно було мати, піднявся до прибутку 12 тис. за 4 місяці. Молодий хлопець знайшов у регіоні теплиці, які були покинуті, нікому не потрібні, власник погодився здавати йому їх в оренду за відсоток від прибутку, то відразу він навіть нічого не платив. Цей хлопець почав вирощувати декоративні дерева і продавати їх. За сезон кінець літа — початок осені, коли вони користувалися попитом, він зміг вийти на такий доход.

Якщо говорити вже про середньому бізнесі, корпоративному сегменті, звичайно викупити завод це занадто дорога річ і складна. Наприклад я зі своїм другом з Івано-Франківська, який займається енергозбереженням, хотіли запустити рік тому проект з виготовлення палет, спресованої деревини.

На території Україні китайське обладнання, яке зараз продається, дозволяє запустити бізнес, маючи в кишені близько 100-120 тисяч євро. Якщо говорити про серйозне обладнання з Європи, ті фірми, які цим займаються професійно більше 20 років, надають відразу консалтингові послуги з відкриття даних заводів. Запустити такий бізнес буде коштувати в залежності від обсягів від 500 тис. до 2 млн. євро.

Фактично виходить, що не має особливого значення, який вид бізнесу вибрати: або виробництво, або торгівлю або послуги, головне, щоб була хороша ідея.

Перейдемо до другого питання:

Яа якими критеріями краще всього вибирати для себе власну справу?

Я виходжу з того, що будь-який бізнес повинен приносити задоволення. Наприклад, я за освітою електро-радіотехнік і дуже добре розбираюся в різних мікросхемах і деталях, то мені б не було складно почати бізнес з продажу якогось товару, закуповувати його навіть в Китаї, проконтролювати якість складових, залишити там якогось надійного людини зі свого персоналу, який би проводив перший контроль якості, а другий б я брав на себе і третій контроль якості робив би дистриб'ютор або точки роздрібної торгівлі. І це був би бізнес на основі моїх знань, мого освіти, але на мене цей напрямок не подобається. Мені більше подобається напрямок особистого розвитку і напрям історії. З історії, коли я вивчав нішу, то зрозумів, що пробитися в ній можуть тільки академічні працівники. Тобто якщо я хочу стати відомим в цьому напрямку, я повинен озвучувати ті висновки, які вже були написані до мене в книгах.

— Тобто трактувати вже написане.

Тих вчених, археологів, які йшли проти складеної традиції в нашій історії як науці, позбавляли всіх наукових звань, привілеїв і вони йшли працювати на когось іншого. Цей напрямок суперечить моїй сутності, тому я його відкинув. Якщо взяти напрямок особистісного зростання — це власне для мене. Я поки не дійшов до того, що хочу передавати свої знання іншим людям. Тому я вибрав для себе напрямок кілька схоже з особистісним розвитком в сфері бізнесу. Я допомагаю людям досягти їх цілей завдяки тому, що я допомагаю розвивати їх бізнес. У мене вузька ніша, тільки підприємці, я не працюю з фізичними особами. Зрозуміло, що людина відкриває бізнес, щоб досягти певних цілей і я допомагаю їм це зробити, розвиваючи їх бізнес. Як зазначено в моєму блозі, за один вкладений у мене долар, я обіцяю повернути п'ять.

— Тобто слід при відкритті власної справи користуватися тим, що подобається, тим поштовхами, тими перевагами, які має людина?

Тут важливий момент, я б поставив знак оклику! Те, що подобається особисто мені, не обов'язково буде подобатися комусь іншому. Взяти до прикладу в їжі — мені подобається авокадо, а хтось його терпіти не може. Це справа смаку. І тут вже починає свою дію маркетинг — дослідження тієї цільової аудиторії, яку я намітив для себе. Будь маркетинг починається в голові маркетолога або директора з маркетингу. Це завжди теорія. Так у мене є певний продукт, напевно такі-то люди повинні його купувати. Потім вже йде дослідження ринку (на замовлення або власне). Надалі погоджуючи нашу теорію зі зворотним зв'язком від ринку, ми можемо формувати якісь практичні ідеї. Саме цим займається директор з маркетингу.

З твоїх слів можна зробити висновок, що спочатку треба зрозуміти подобається тобі, вивчити цікаво це людям, наскільки це буде користуватися попитом, а потім вже відкривати свою справу.

До речі таке питання, особисто на твою думку, що краще, відкривати п'ятий магазин на одній вулиці або розвивати взагалі новий напрямок, невідоме в Україну. Є якийсь вид бізнесу, якого в нашій країні ще немає і на нього немає попиту?

Наприклад я незалежний фінансовий консультант. Коли я говорю людям, вони дуже дивуються, а ти хто і чим займаєшся? Але я вибрав цей напрямок, тому що вважаю його перспективним, як по-твоєму?

Можна використовувати ці дві стратегії паралельно, можна в поодинці. Ось яка ситуація виходить. Наприклад Макдональдс розвивається мережа так, як ти кажеш — п'ятий магазин ставить, але він заробляє на землі, яку скуповує для розміщення своїх закладів. Можна використовувати це як фронт-енд. Думайте, що я продаю булочки, насправді я куплю тут землю, а потім через 5-6 років вона виросте в ціні, я її продам.

У мене є вільний капітал, який я можу вкласти в нерухомість або в землю. Якщо ми говоримо з позиції відкриття магазину для торгівлі, отримати якийсь прибуток, знову ж таки вступає в силу маркетингове дослідження. А чи потрібен він тут, як багато конкурентів, багато людей в цьому районі, чи буде попит. Якщо ж говорити про стратегію диференціації, дехто каже, що потрібно дивитися на те, є конкуренти чи ні в твоїй ніші. Якщо конкурентів немає, то швидше за все ця ніша не прибуткова.

— Саме тому я і запитав у тебе, так як я не поодиноко чув і багато рекомендують, як в Інфобізнес, введіть кількість слів, є попит, будуть вас шукати. Особисто я скажу з досвіду, в 2008 році слово незалежний фінансовий консультант напевно шукав тільки я і можливо ще пару чоловік.

Так от правильно, я не згоден з цим твердженням, що єдиним критерієм має бути наявність або відсутність конкурентів. Саме за запитами, до речі коли тільки почали з'являтися послуги фотокниг, слово фотокнига ніхто не шукав, але шукали фотоальбом. І тоді люди, які займалися виготовленням фотокниг написали: фотокнига — це фотоальбом, і їх почали знаходити. Таким чином можна показувати свої послуги під різними кутами погляду.

— Люди часто вважають, щоб відкрити власну справу потрібно мати багато знань, умінь, досвіду, і думають краще бути найманим працівником, топ-менеджером, спочатку набратися досвіду, і тільки потім починати свій бізнес.

На твою думку

Сильно багато знань треба мати, що взагалі основне потрібно знати і в яких областях потрібно бути фахівцем?

Якщо брати пріоритет між знаннями і діями, я на перше місце поставлю дії. Знання потрібні вже на етапі, коли необхідно передавати свій практичний досвід іншим людям, коли в тебе вже є підлеглий персонал і ти виступаєш як незалежний фахівець, продаєш свої послуги.

Також на мій погляд, знання потрібні, щоб самому собі пояснити чому ті чи інші речі у мене виходять або чому не виходять.

І саме ті знання, які у нас є я б розділив за такими критеріями: те, що ми знаємо і не знаємо, з того, що знаємо деякі речі використовуємо, інші — не використовуємо, і те, що ми використовуємо у нас виходить або може не виходити. За цим критерієм можна рости особисто, так і рости професійно. Як один з напрямів самоосвітніх організацій, які ми будуємо в розрізі діяльності «Бізнесу по-слов'янськи» — це модель самоосвіти.

Ця модель почала своє існування з 80-90-х років минулого століття. Береться в Європі дуже багато грошей саме за дослідження як знання в компаніях впливають на кінцевий прибуток, або на ту мету, яку ставить перед собою власник. В результаті дослідження було виявлено, що ті компанії, які постійно займаються особистісним зростанням в плані підтягування персоналу все вище і вище, вони мають набагато кращий результат.

— Тобто ті, хто проводить тренінги, семінари, ті хто вирощують свої кадри?

Не обов'язково це мають бути тренінги, семінари, це може бути самостійне навчання.

— Можна надавати матеріали співробітникам, створювати бібліотеки в компаніях

Освітня будова самої організації складається з багатьох напрямків. Це можуть бути власне внутрішні працівники, скажімо досвідчений працівник зі стажем 20 років може навчити молодого фахівця набагато краще, ніж професор, який викладає на кафедрі. Є також зовнішні резерви, наприклад консультанти, якщо потрібно провести тренінги, майстер-класи і т.д. ... Коучі, якщо нам потрібна індивідуальна глибока робота з кожним окремим співробітником. Але який тут мінус — співробітник на певному рівні не може зрозуміти, що його цілі і цілі компанії співпадають. Тут з одного боку добре, так як люди ростуть, з іншого боку — з набутими знаннями вони можуть перейти в іншу компанію.

— Якщо не відбувся кар'єрний ріст, то він дістався конкурентові.

Та й саме тому власник повинен знати для чого він готує і навчає свого співробітника, для якої посади і як його втримати. І третій напрямок, в деяких компаніях це поширено, наприклад в банках, досягнувши певного рівня знань і досвіду, вони самостійно відкривають свої консультаційні фірми. Або якщо взяти компанії, які продають дороге обладнання, вони потім відкривають окремі консультаційні аналітичні відділи, де обслуговується обладнання, допомагають встановити, запустити.

— Виходить як дочірнє підприємство, створене на основі великої компанії або філія.

Додатково що б я порадив, наприклад для страхових агентів, можливо для фінансових консультантів це також підходить. З європейського досвіду деякі страхові компанії замість того, щоб співпрацювати з установами, наприклад освітніми, вони створюють дочірні підприємства усередині своєї компанії по типу клубів, громадських об'єднань і саме ці дочірні підприємства є клієнтами цієї організації.

Тобто вони навколо себе збирають по інтересах багато, потім ці дочірні підприємства ніби самі собі продають послуги. Зараз такі клуби за інтересами набувають популярності серед підприємців, але не зовсім зрозуміла суть їх діяльності. Це ніби як продаж повітря продавцям повітря.

А що ви думаєте з цього приводу? Пишіть ваші коментарі до інтерв’ю

 

Поделиться в соц. сетях

Share to Google Plus
Share to LiveJournal

Получите доступ Бесплатно к видео курсу сейчас и узнайте:

-Тайные законы денег, которыми пользуются миллионеры;
-Как получать 30-40% годовых с гарантиями как у банка;
-Как сохранить и приумножить деньги в условиях кризиса.

Есть что сказать? Не держите в себе: прокомментируйте:

Комментарии Facebook

Читайте также

  • Depositphotos_100836156_original-e1499698621173

    Як правильно управляти сімейним та власним бюджетом?

    Всі ми вміємо, або вчимося заробляти гроші. Та чи багато з нас вміє чи, принаймі, знає, як ці гроші правильно розподілити? Правила управління особистими фінансами. Є три золоті правила: Заробити Зберегти Примножити Якщо людина не вміє заробити – вона...

    Поделиться в соц. сетях

    Share to Google Plus
    Share to LiveJournal

  • kak_rasschitat_zarplatu_po_okladu

    Яку частину заробітної плати українці «дарують» державі у вигляді податків?

    На жаль, податки в Україні сплачують не тільки бізнесмени і підприємці.  Кожен працюючий українець добровільно-примусово перераховує в бюджет більше половини зароблених грошей! Частину податків сплачуємо особисто ми, частину — наш роботодавець.  І ще немаленький шматок «відкушують» непрямі...

    Поделиться в соц. сетях

    Share to Google Plus
    Share to LiveJournal

Коментувати

Name*

Email

Website