Інвестування в стартапи – «за» й «проти»

startap-1

Інвестування в стартапи – «за» й «проти»

Share to Google Buzz
Share to Google Plus
Share to LiveJournal
Share to MyWorld
Share to Odnoklassniki
Комментариев нет 224 просмотров

Інвестування в стартапи вважається одним з найприбутковіших видів вкладення грошей. Стати співвласником величезної корпорації, яка генерує мільярди, на зразок Google та Facebook – мрія будь-якого інвестора. Але проблема полягає в тому, що на ранньому етапі (якраз тоді, коли потрібно вкладатись) дуже складно визначити, стане проект успішним, чи його чекає доля 90% стартапів, які «вмирають» в перші ж місяці.

Стартап – це свого роду лотерея, оскільки, навіть бачачи перспективність ідеї, неможливо визначити, чи буде вона реалізована. Занадто багато факторів перетинаються й впливають один на одного, тому прорахувати, яка комбінація випаде на цього разу, не можуть навіть досвідчені інвестори, не кажучи вже про новачків. Проте, люди продовжують вкладати в стартапи. Більш того, кількість інвестицій в початкові проекти з кожним роком зростає. І в зв'язку з цим виникає закономірне питання: як мінімізувати ризики? Що ж, давайте розбиратися.

Що таке стартап?

Стартапом називають підприємство, організоване для вирішення певної проблеми шляхом надання продукту або послуги, коли саме рішення не є очевидним, а результат заходу не гарантований. Іншими словами – це свого роду інкубатор, куди закладається ідея, яка в разі успішної реалізації масштабується в компанію.

На жаль, не існує алгоритму, який дозволяє гарантовано визначити успішність стартапу. Але є ряд рекомендацій, дотримуючись яких, можна виключити завідомо провальні проекти й істотно знизити ризики.

2

Визначаємо суть стартапу

Спочатку інвестору потрібно оцінити ідею майбутнього проекту. На цьому етапі зазвичай відсівається до 90% всіх пропозицій, тому важливо розуміти: щоб вибрати 2-3 стартапа, які заслуговують на увагу, доведеться розглянути кілька десятків варіантів. Потрібно діяти швидко, інакше процес може зайняти багато часу.

Якщо сама ідея виглядає утопічною, або точно такі ж рішення у великій кількості пропонує вітчизняний ринок, слід переходити до розгляду наступної пропозиції. Якщо ж задум стартаперів виглядає перспективним, слід скласти перелік питань, відповіді на які допоможуть ознайомитися зі стратегією реалізації ідеї.

Оцінюємо презентацію

Вибравши кілька потенційно перспективних з точки зору ідеї та її реалізації стартапів, запросіть презентацію. В ній повинні бути конкретні цифри, на які спираються автори, обіцяючи успіх проекту. Необхідно розуміти терміни окупності підприємства та отримання прибутку. Візуальне надання інформації допоможе вам краще розібратися з нюансами й виявити недоліки.

Однак слід бути дуже уважним, оскільки стартапери схильні подавати своє дітище у вигідному світлі. Розраховуючи на те, що інвестор не в темі, вони можуть позитивні аспекти роздути, а можливі проблеми завуалювати. Найчастіше при чесних цифрах графіки та діаграми стартаперів показують так, щоб вони виглядали краще, ніж є насправді.

3

Проблема, яку вирішує стартап

Якщо ідея унікальна, а презентація ясно дає зрозуміти, як буде реалізовуватися проект, не поспішайте в нього інвестувати. Необхідно переконатися, що стартап буде вирішувати реальну, а не надуману проблему.

Виглядати це може приблизно так. Стартапери винайшли апарат для швидкого зашнуровування взуття й пропонують вам інвестувати в серійне виробництво такої техніки. З одного боку, пристрій начебто й корисний, але з іншого – є великі сумніви, що він буде користуватися попитом, тому потрібні аргументи. Якщо презентація пояснює, що взуттєва індустрія переходить на випуск черевиків зі шнурками завдовжки 2 м, які зараз в моді та є більш практичними, але людям важко їх шнурувати. І що такий апарат – це прорив, й саме час, щоб він з'явився, поки до цього не додумалися інші, пояснення можна взяти як досить логічне й переконливе. Якщо вагомих аргументів немає, проблема швидше за все надумана.

Вивчаємо світові ринки і юніт-економіку

На наступному етапі знайомства зі стартапом необхідно знайти аналоги за кордоном, а вони в більшості випадків є або колись були. Якщо аналогічні проекти провалилися там, швидше за все подібна доля їх чекає і в нас. Якщо в одній країні бізнес запрацював, а в інший зазнав невдачі, необхідно розібратися, в чому причина.

Далі інвестор повинен звернути увагу на економіку одиничного клієнта (юніт-економіку). Слід розуміти: щоб переконати споживача купити товар або послугу, необхідно витратити гроші на привернення уваги до цього товару чи послуги. Потрібно прорахувати, чи перекриває один покупець витрати, які на нього пішли. Щоб не вийшло, як в одному відомому анекдоті, де гривня продається за 90 копійок. Адже, якщо знехтувати юніт-економікою, може виникнути абсурдна ситуація – чим більше покупців, тим більше грошей втрачає компанія. Вирішити таку проблему, коли «маховик розкрутився», дуже складно.

4

Знайомимось з командою

Безумовно, інвестору необхідно стежити за об'єктом інвестування, але не менш важливо познайомитися з людьми, які займаються втіленням ідеї в життя. Принцип – «кадри вирішують все» ніхто не відміняв, тому більшість західних інвесторів користуються простою, але досить ефективною схемою: запрошують стартаперів в офіс та просять влаштувати презентацію. Якщо враження від зустрічі виявиться позитивним, можна рухатись далі. Але, щоб не витрачати час, рекомендуємо спочатку запитати саму презентацію, і, якщо вона переконлива, домовлятися про зустріч.

Наступне, що необхідно зрозуміти, – хто входить в команду. Зробити це нескладно: в команді повинні бути ті, хто виробляє продукт, й ті, хто його продає. Якщо ви бачите, що в IT-компанії, немає жодного програміста, це повинно насторожити. Відсутність менеджерів – також поганий знак. Хто буде відповідати за реалізацію?

Якщо «необхідні» люди в команді є, слід переконатися в їх компетентності: менеджер зобов'язаний мати досвід роботи в компаніях, що випускають схожий продукт, а розробник повинен надати успішні кейси створення аналогічної продукції.

Плюси й мінуси інвестування в стартапи

Інвестування в бізнес, що зароджується, може принести хороші дивіденди, але відноситься до високоризикованих вкладень. Навіть якщо в теорії ідея виглядає привабливою, факти її успішної реалізації більш ніж переконливі, команда професійна, – на ділі все може виявитися по-іншому. Перевагами інвестування в стартапи є:

  • контроль над інвестиціями;
  • великий потенціал для отримання високого прибутку;
  • невисокі (не завжди, але дуже часто) вкладення на старті.

Оскільки більшість стартапів не вимагають величезних грошей при запуску, є можливість при скромних інвестиціях зайняти місце в раді директорів. Якщо компанія стане успішною й буде розширюватися, така перспектива виглядає дуже привабливою. Стартапи є практично в кожній галузі, тому такі інвестиції прекрасний спосіб диверсифікувати портфель.

Основним мінусом інвестування в нові підприємства є високий ризик. Перенасиченість ринків та серйозна конкуренція нерідко «ховають» навіть мегаперспектівні проекти. Через величезну кількість чинників впливу на топових ринках (не кажучи вже про ті, що розвиваються) спрогнозувати результат підприємства практично неможливо, а в разі невдачі гроші повернути неможливо.

Не дарма інвестування в стартапи називають лотереєю, тому команда «Все Pro Грошi» радить підходити до нього, ретельно зваживши всі «за» й «проти». Але спершу рекомендуємо ознайомитися з більш безпечними та надійними способами інвестицій, що дозволяють при мінімальних ризиках отримувати стабільний дохід, який з кожним роком буде зростати, й в один прекрасний момент ви зможете гідно жити на відсотки. Детальніше про це – на нашій безкоштовної консультації. Записатися можна онлайн або по телефону. Якщо виникли питання, ми з радістю на них відповімо – звертайтесь!

Поделиться в соц. сетях

Share to Google Buzz
Share to Google Plus
Share to LiveJournal
Share to MyWorld
Share to Odnoklassniki

Получите доступ Бесплатно к видео курсу сейчас и узнайте:

-Тайные законы денег, которыми пользуются миллионеры;
-Как получать 30-40% годовых с гарантиями как у банка;
-Как сохранить и приумножить деньги в условиях кризиса.

Есть что сказать? Не держите в себе: прокомментируйте:

Комментарии Facebook

Читайте также

  • 1000_545_1585215598-1599

    Підвищення «мінімалки». Що за цим стоїть і які можуть бути наслідки?

    Верховна Рада підтримала законопроект президента про підвищення мінімальної заробітної плати, і з 1 вересня 2020 року вона становить 5000 грн., що на 277 грн. більше, ніж було раніше. Здавалося б, можна порадіти за людей з низькими...

    Поделиться в соц. сетях

    Share to Google Buzz
    Share to Google Plus
    Share to LiveJournal
    Share to MyWorld
    Share to Odnoklassniki

  • 1

    Венчурне інвестування або як заробити на інноваціях. Чи виправданий ризик?

    Новоспечені компанії, які намагаються пробитися на ринок, гостро потребують грошових вливань. І якщо невеликі стартапи можуть взяти кредит, то великим бізнес-проектам потрібно більше грошей, ніж готовий видати банк. У зв'язку з цим актуальним стає питання...

    Поделиться в соц. сетях

    Share to Google Buzz
    Share to Google Plus
    Share to LiveJournal
    Share to MyWorld
    Share to Odnoklassniki

Отправить ответ

  Subscribe  
Notify of